Obsah
Odbor vnitřních věcí
Vedoucí odboru: Matrika, evidence obyvatel, přestupky: | Bc. Petra Hrachovinová | Tel.: 517 324 838 Mob.: 778 435 984 |
Matrika, evidence obyvatel: | Markéta Hladká | Tel.: 517 324 821 |
hladka@rousinov.cz | Mob.: 733 539 138 | |
Podatelna a sekretariát starosty: | Hana Škvarková | Tel.: 517 324 820 |
skvarkova@rousinov.cz | Mob.: 770 162 325 |
Popis činnosti
-
odbor zajišťuje vedení matrik, evidenci obyvatel, rušení trvalého pobytu, Czech Point, vidimaci a legalizaci,
-
sekretariát zajišťuje administrativní práce pro starostu města, místostarostu a tajemníka MěÚ, vede evidenci došlé pošty, spisovou agendu MěÚ v elektronické i listinné formě
-
agenda ztrát a nálezů
-
přidělování čísel popisných a orientačních
-
vede úřední desku fyzickou i elektronickou, odpovídá za vyvěšování a sejmutí dokumentů na úřední desce
-
vede evidenci přestupků
-
zajišťuje vedení voleb
-
hlášení městského rozhlasu
Pod odbor náleží oddělení sociálních věcí s pečovatelskou službou.
Obřadní síň Městského úřadu v Rousínově
se nachází v budově „Staré radnice“, Sušilovo náměstí 68/58.
Přístup je bezbariérový, do prvního patra, kde je obřadní síň, je výtah. Parkování zajištěno přímo před budovou.
Kapacita obřadní síně je cca 40 osob.
Obřadní síň je využívána zejména k následujícím obřadům:
Svatební obřad
Jak vyřídit svatební obřad?
Pokud se rozhodnete uzavřít sňatek právě na naší radnici nebo v rámci našeho správního obvodu, je třeba kontaktovat matriku MěÚ v Rousínově, Sušilovo náměstí 84/56:
Bc. Petra Hrachovinová | tel: +420 517 324 838 | |
Markéta Hladká | hladka@rousinov.cz | tel: +420 517 324 821 |
Nově lze svatbu zarezervovat přes rezervační systém na webových stránkách města.
Rada města schválila úředně stanovenou dobu uzavírání manželství v sobotu od 9-14 hodin bez správního poplatku, s výjimkou zákonem stanoveného zpoplatnění pro cizince. Oddání v Rousínově se provádí standardně v obřadní síni, přičemž je možnost hudebního doprovodu a recitace. Mimo dobu stanovenou radou obce, nebo na jiném vhodném místě v našem správním obvodu je pro občany ČR správní poplatek 1000 Kč.
Příchod:
Uprostřed/prstýnky:
Oddávající města Rousínova:
Po domluvě s oddávajícím a matrikou je možné sňatek uzavřít i na jiném vhodném místě. Mezi velmi oblíbené romantické místo patří např. Zámecký park v Habrovanech...
....další oblíbené místo je u kulturního střediska v Komořanech.
Zlaté svatby
Na žádost manželů, kteří oslaví 50. výročí uzavření manželství nebo jiné významné svatební jubileum, je možné připravit slavnostní obřad. Matrikářka po dohodě s rodinou sjedná termín a zajistí slavnostní projev.
Vítání občánků
Jedním z dalších obřadů je slavnostní uvítání nově narozených dětí do života a mezi občany našeho města. Do obřadní síně jsou zvány děti s trvalým pobytem v Rousínově, tj. ze všech jeho částí Slavíkovice, Rousínovec, Kroužek, Vítovice, Královopolské Vážany a Čechyně.
Jedná se o děti přibližně ve věku 6 týdnů–6 měsíců. Vítání probíhá dvakrát do roka, na jaře a na podzim.
Podpora bydlení pro občany města Rousínova
Město Rousínov disponuje několika městskými byty, které pronajímá občanům. Žádosti o tyto byty se podávají na základě vypsání výběrového řízení po uvolnění bytu. Evidenci podání žadatelů o byt, zpracovaných žádostí a veškerých dokladů vztahujících se k projednání v radě města a oznámení výsledků pronajímání bytů, vede a provádí Odbor vnitřních věcí Městského úřadu v Rousínově. Oznámení o pronájmu bytu ve výběrovém řízení zveřejní odbor vnitřních věcí na úřední desce po dobu alespoň 10 dnů. Žadatel o pronájem bytu ve výběrovém řízení předkládá odboru vnitřních věcí městského úřadu vlastní písemnou žádost. Do žádosti uvede žadatel i seznam osob, kteří s ním budou v bytě bydlet, jejich jméno, příjmení, datum narození a vztah k žadateli. Rada města rozhodne příslušným usnesením o výsledku pronájmu bytu ve výběrovém řízení.
Podpora bydlení pro mladé rodiny
Město Rousínov pronajímá mladým rodinám tzv. startovací byty. Smlouva může být uzavřena pouze s osobou z cílové skupiny, která nemá ke dni uzavření smlouvy vlastnické nebo spoluvlastnické právo k bytovému domu, rodinnému domu, bytu, ani je neužívá právem věcného břemene. Tuto podmínku musí splňovat i všechny další osoby v domácnosti, které mají užívat byt. Žadatel o pronájem startovacího bytu předkládá oddělení sociálních věcí městského úřadu žádost. O přidělení bytu rozhoduje rada města. Žádost je ke stažení pod sociálním oddělením.
Podpora bydlení pro seniory a osoby se zdravotním postižením
Dům s pečovatelskou službou (D-CHB = Dům-centrum harmonického bydlení) poskytuje seniorům a osobám zdravotně postiženým nájemní bydlení. Žadatel o pronájem bytu v
D-CHB předkládá žádost spolu s lékařskou zprávou o zdravotním stavu a souhlasem se zpracováním osobních údajů Oddělení sociálních věcí Městského úřadu v Rousínově. O přidělení bytu rozhoduje rada města. Žádost je ke stažení pod sociálním oddělením.
Ztráty a nálezy
Má se za to, že nalezená věc není opuštěná. Kdo věc najde, nesmí ji bez dalšího považovat za opuštěnou a přivlastnit si ji. Není-li vlastník znám, je nálezce povinen odevzdat ji obci, na jejímž území k nálezu došlo, pokud se nejedná o nálezy, pro jejichž nakládání platí zvláštní právní předpisy.
Přihlásí-li se vlastník věci před uplynutím lhůty tří roků od jejího odevzdání obci, je povinen před převzetím věci prokázat svou totožnost a provést úhradu nákladů, které vznikly v souvislosti s opatrováním věci. Jestliže se přes učiněná opatření nepodaří zjistit vlastníka nálezu a nepřihlásí-li se o věc vlastník do tří let od jeho odevzdání, stává se vlastníkem movitých věcí nalezených a opuštěných město Rousínov.
- Nalezené věci se odevzdávají na podatelně Městského úřadu Rousínov, Sušilovo náměstí 84/56 u paní Hany Škvarkové, kancelář č. 5 na recepci v přízemí. Tel.: 517 324 820, mobil: 770 162 325.
- Nalezená zvířata se odevzdávají na Městskou policii Rousínov, Skálova 4. V případě nálezu zvířete zjevně určeného k zájmovému chovu postupuje MP tak, že po zaevidování nálezu a jeho zveřejnění nalezené zvíře předá příslušnému zařízení.
Každé z uvedených pracovišť vede vlastní knihu nálezů.
Nalezené věci budou vyvěšeny zde na stránkách města, pod odborem vnitřních věcí.
Byla-li věc nalezena ve veřejné budově či veřejném dopravním prostředku, je takový nález odevzdán provozovateli těchto zařízení, který s nimi naloží podle jiných právních předpisů.
Občanské průkazy, cestovní pasy, řidičské průkazy, zbrojní průkazy a jiné doklady vydané orgány státní správy se předávají k provedení opatření příslušnému orgánu, který je vydal.
Kreditní a platební karty či drobné písemnosti, u kterých je majitel neznámý a nelze ho v evidenci pobytu zjistit, se odesílají příslušné instituci.
Pravidla pro hlášení městským rozhlasem
Rada města Rousínova schválila Směrnici č. 01/2016 k provozu a užívání městského rozhlasu a stanovení poplatků za rozhlasové relace, která nabyla účinnosti 01.09.2016.
Těmito pravidly jsou povinni se řídit všichni žadatelé, kteří chtějí využít městský rozhlas k vyhlášení zprávy, informace nebo oznámení.
Městský rozhlas je určen k informování veřejnosti na území města Rousínova o aktuálních zprávách, informacích a oznámeních nebo pro jiný aktuálně potřebný účel města a doplnil tak systém zveřejňování informací a zpráv prováděný jiným způsobem – vývěsky, úřední deska, internet, zpravodaj města.
Hlášení městského rozhlasu probíhá centrálně do všech místních částí města Rousínova – Rousínov, Rousínovec, Čechyně, Slavíkovice, Královopolské Vážany, Kroužek, Vítovice.
Městský rozhlas mohou využívat i jiné subjekty a instituce, které chtějí informovat občany města Rousínova o mimořádných událostech nebo o svých zájmech a potřebách.
Pravidelným hlášením se rozumí hlášení v pracovních dnech pondělí, středa, pátek vždy v 17.45 hodin. Připadne-li některý z těchto dnů na den pracovního volna, není povinností provozovatele městského rozhlasu zajistit náhradní hlášení v jiný den.
Rozhlasovou relací se pro účely této směrnice rozumí ucelený blok jednotlivých zpráv a informací, který se v jedné rozhlasové relaci jedenkrát opakuje.
Text hlášení nesmí být v rozporu s platnými právními předpisy, nesmí obsahovat jakékoliv vulgarismy, či přesvědčování a podněcování rasové a národnostní nesnášenlivosti nebo podporu alkoholismu a toxikománie.
Žádost o vyhlášení se podává zásadně písemně a musí obsahovat stručný text, požadovaný počet relací, termín prvního hlášení a adresu a kontakt na žadatele. Žádost musí být předána nejpozději do 12 hodin dne stanoveného k pravidelnému hlášení, počet hlášení je omezen na čtyři hlášení vztahující se k jedné akci či události.
Komerční hlášení je hlášení provedené za účelem zisku žadatele, nebo které může žadateli zisk přinést. Jedná se o nabídku prodeje různých výrobků a služeb, reklamu a inzerci, upoutávku na prodejní akci, kulturní či jinou akci, pořádanou právnickou nebo fyzickou osobou za účelem zisku, nebo jejímž uskutečněním může být dosaženo zisku. Reklama a inzerce nesmí obsahovat seznam prodávaného zboží, ale jen obecně stanovený sortiment, bez uvedení ceny. Komerční hlášení jsou zpoplatněna částkou 100,- Kč za jedno hlášení. Částkou 60,- Kč jsou zpoplatněna běžná oznámení, zprávy a informace ostatních subjektů nekomerčního charakteru a blahopřání k významným životním jubileím. Bezplatně jsou zveřejňovány informace o činnosti Městského úřadu v Rousínově, města Rousínova a jeho orgánů, výborů a komisí, příspěvkových organizací, organizačních složek zřízených městem Rousínovem, o kulturních, sportovních, společenských a jiných akcích pořádaných městem Rousínovem a jím zřízených příspěvkových organizací, organizací, jejichž činnost je dotována z rozpočtu města Rousínova, pokud nemají vyloženě komerční charakter, klubů a spolků organizovaných ve městě, pokud nemají vyloženě komerční charakter, o úředních sděleních Krajského úřadu Jihomoravského kraje, jednotlivých složek Integrovaného záchranného systému aj., pokud o vyhlášení požádají, jednotlivých ministerstev ČR, zdravotnických zařízení, týkající se změny provozní doby a nepřítomnosti a o plánovaných výlukách a neočekávaných haváriích v dodávkách vody a tepla.
Požadavek na hlášení v jinou než uvedenou dobu je považován za požadavek o mimořádné hlášení. Jedná se např. o zastavení dodávek elektrické energie, tepla, vody, nalezení živého zvířete, oprava městského rozhlasu, komerční hlášení apod. V těchto případech se poplatky za vyhlášení vynásobí koeficientem 2.
Hlášení, která mají politický charakter a hlášení politických stran v době mimo oficiální předvolební kampaň mohou být zařazeny do rozhlasových relací pouze se souhlasem rady města, proto musí žadatel podat svou žádost o vyhlášení příspěvku dostatečně včas (cca 21 dnů před termínem prvního hlášení).
Relace budou zveřejněné na webových stránkách města www.rousinov.cz, vždy poslední tři hlášení.