Obsah

Odbor vnitřních věcí

Vedoucí odboru: Jitka Grecová Tel.: 517 324 820
  grecova@rousinov.cz Mob.: 739 454 697
     
Matrika, evidence obyvatel, přestupky: Petra Hrachovinová Tel.: 517 324 838
Zastupující vedoucí odboru: hrachovinova@rousinov.cz Mob.: 778 435 984
     
Matrika, evidence obyvatel: Božena Jánská Tel.: 517 324 821
  janska@rousinov.cz  
     
Podatelna a sekretariát starosty: Markéta Hladká Tel.: 517 324 820
  hladka@rousinov.cz Mob.: 733 539 138

Popis činnosti

  • odbor zajišťuje vedení matrik, evidenci obyvatel, rušení trvalého pobytu, Czech Point, vidimaci a legalizaci,

  • sekretariát zajišťuje administrativní práce pro starostu města, místostarostu a tajemníka MěÚ, vede evidenci došlé pošty, spisovou agendu MěÚ v elektronické i listinné formě

  • agenda ztrát a nálezů

  • přidělování čísel popisných a orientačních

  • vede úřední desku fyzickou i elektronickou, odpovídá za vyvěšování a sejmutí dokumentů na úřední desce

  • vede evidenci přestupků

  • zajišťuje vedení voleb

  • hlášení městského rozhlasu


Pod odbor náleží oddělení sociálních věcí s pečovatelskou službou.

Obřadní síň Městského úřadu v Rousínově

se nachází v budově „Staré radnice“, Sušilovo náměstí 68/58.

Stará radnice v Rousínově

Přístup je bezbariérový, do prvního patra, kde je obřadní síň, je výtah. Parkování zajištěno přímo před budovou.

Kapacita obřadní síně je cca 40 osob.

Obřadní síň

Obřadní síň je využívána zejména k následujícím obřadům:

Svatební obřad

Svatební obřad 01

Svatební obřad 02

Jak vyřídit svatební obřad?

Pokud se rozhodnete uzavřít sňatek právě na naší radnici nebo v rámci našeho správního obvodu, je třeba kontaktovat matriku MěÚ v Rousínově, Sušilovo náměstí 84/56:

Petra Hrachovinová 

hrachovinova@rousinov.cz

tel: +420 517 324 838

Božena Jánská

janska@rousinov.cz

tel: +420 517 324 821

Rada města schválila úředně stanovenou dobu uzavírání manželství v sobotu od 9-14 hodin bez správního poplatku, s výjimkou zákonem stanoveného zpoplatnění pro cizince. Oddání v Rousínově se provádí standardně v obřadní síni, přičemž je možnost hudebního doprovodu a recitace. Mimo dobu stanovenou radou obce, nebo na jiném vhodném místě v našem správním obvodu je pro občany ČR správní poplatek 1000 Kč.

 
Skladby hrající při obřadu (možnost i vlastního výběru a i mimo uvedené): 

Příchod:
Felix Mendlessohn Bartholdy: Svatební pochod
Christina Perri: Thousand Years

Uprostřed/prstýnky:
Věra Špinarová: Jednoho dne se vrátíš
J. S. Bach: Air
The Beatles: Yesterday
Yiruma: River Flows in Your

Závěr:
Cohen: Hallelujah
The Beatles: Yesterday

 

Oddávající města Rousínova:

Ing. Jiří Lukášek
Zdeněk Šedý
Ing. Vladimír Coufal
František Brtník

Oddávající

Po domluvě s oddávajícím a matrikou je možné sňatek uzavřít i na jiném vhodném místě. Mezi velmi oblíbené romantické místo patří např. Zámecký park v Habrovanech...

Svatba park Habrovany

Svatba park Habrovany

 

Svatba park Habrovany

....další oblíbené místo je u kulturního střediska v Komořanech.

 
Obce, které patří do našeho správního obvodu, a ve kterých probíhají sňateční obřady, jsou:
Komořany, Podbřežice, Habrovany a Olšany.
Zlaté svatby

Na žádost manželů, kteří oslaví 50. výročí uzavření manželství nebo jiné významné svatební jubileum, je možné připravit slavnostní obřad. Matrikářka po dohodě s rodinou sjedná termín a zajistí slavnostní projev.

Vítání občánků

Jedním z dalších obřadů je slavnostní uvítání nově narozených dětí do života a mezi občany našeho města. Do obřadní síně jsou zvány děti s trvalým pobytem v Rousínově, tj. ze všech jeho částí Slavíkovice, Rousínovec, Kroužek, Vítovice, Královopolské Vážany a Čechyně.

Jedná se o děti přibližně ve věku 3–6 měsíců. Vítání probíhá dvakrát do roka, na jaře a na podzim.

Vítání občánků

Podpora bydlení pro občany města Rousínova

Město Rousínov disponuje několika městskými byty, které pronajímá občanům. Žádosti o tyto byty se podávají na základě vypsání výběrového řízení po uvolnění bytu. Evidenci podání žadatelů o byt, zpracovaných žádostí a veškerých dokladů vztahujících se k projednání v radě města a oznámení výsledků pronajímání bytů, vede a provádí Odbor vnitřních věcí Městského úřadu v Rousínově. Oznámení o pronájmu bytu ve výběrovém řízení zveřejní odbor vnitřních věcí na úřední desce po dobu alespoň 10 dnů. Žadatel o pronájem bytu ve výběrovém řízení předkládá odboru vnitřních věcí městského úřadu vlastní písemnou žádost. Do žádosti uvede žadatel i seznam osob, kteří s ním budou v bytě bydlet, jejich jméno, příjmení, datum narození a vztah k žadateli. Rada města rozhodne příslušným usnesením o výsledku pronájmu bytu ve výběrovém řízení.

Podpora bydlení pro mladé rodiny

Město Rousínov pronajímá mladým rodinám tzv. startovací byty. Smlouva může být uzavřena pouze s osobou z cílové skupiny, která nemá ke dni uzavření smlouvy vlastnické nebo spoluvlastnické právo k bytovému domu, rodinnému domu, bytu, ani je neužívá právem věcného břemene. Tuto podmínku musí splňovat i všechny další osoby v domácnosti, které mají užívat byt. Žadatel o pronájem startovacího bytu předkládá oddělení sociálních věcí městského úřadu žádost. O přidělení bytu rozhoduje rada města. Žádost je ke stažení pod sociálním oddělením.

Podpora bydlení pro seniory a osoby se zdravotním postižením

Dům s pečovatelskou službou (D-CHB = Dům-centrum harmonického bydlení) poskytuje seniorům a osobám zdravotně postiženým nájemní bydlení. Žadatel o pronájem bytu v 

D-CHB předkládá žádost spolu s lékařskou zprávou o zdravotním stavu a souhlasem se zpracováním osobních údajů Oddělení sociálních věcí Městského úřadu v Rousínově. O přidělení bytu rozhoduje rada města. Žádost je ke stažení pod sociálním oddělením.

Ztráty a nálezy

Má se za to, že nalezená věc není opuštěná. Kdo věc najde, nesmí ji bez dalšího považovat za opuštěnou a přivlastnit si ji. Není-li vlastník znám, je nálezce povinen odevzdat ji obci, na jejímž území k nálezu došlo, pokud se nejedná o nálezy, pro jejichž nakládání platí zvláštní právní předpisy.

Přihlásí-li se vlastník věci před uplynutím lhůty tří roků od jejího odevzdání obci, je povinen před převzetím věci prokázat svou totožnost a provést úhradu nákladů, které vznikly v souvislosti s opatrováním věci. Jestliže se přes učiněná opatření nepodaří zjistit vlastníka nálezu a nepřihlásí-li se o věc vlastník do tří let od jeho odevzdání, stává se vlastníkem movitých věcí nalezených a opuštěných město Rousínov.

  • Nalezené věci se odevzdávají na oddělení vnitřních věcí Městského úřadu Rousínov, Sušilovo náměstí 84/56 u paní Petry Hrachovinové, kancelář č. 20 v 1.patře. Tel.: 517 324 838, mobil: 778 335 984.
  • Nalezená zvířata se odevzdávají na Městskou policii Rousínov, Sušilovo náměstí 46. V případě nálezu zvířete zjevně určeného k zájmovému chovu postupuje MP tak, že po zaevidování nálezu a jeho zveřejnění nalezené zvíře předá příslušnému zařízení.

Každé z uvedených pracovišť vede vlastní knihu nálezů.

Nalezené věci budou vyvěšeny zde na stránkách města, pod odborem vnitřních věcí.

Byla-li věc nalezena ve veřejné budově či veřejném dopravním prostředku, je takový nález odevzdán provozovateli těchto zařízení, který s nimi naloží podle jiných právních předpisů.

Občanské průkazy, cestovní pasy, řidičské průkazy, zbrojní průkazy a jiné doklady vydané orgány státní správy se předávají k provedení opatření příslušnému orgánu, který je vydal.

Kreditní a platební karty či drobné písemnosti, u kterých je majitel neznámý a nelze ho v evidenci pobytu zjistit, se odesílají příslušné instituci.

 

Pravidla pro hlášení městským rozhlasem

Rada města Rousínova schválila Směrnici č. 01/2016 k provozu a užívání městského rozhlasu a stanovení poplatků za rozhlasové relace, která nabyla účinnosti 01.09.2016.

Těmito pravidly jsou povinni se řídit všichni žadatelé, kteří chtějí využít městský rozhlas k vyhlášení zprávy, informace nebo oznámení.

Městský rozhlas je určen k informování veřejnosti na území města Rousínova o aktuálních zprávách, informacích a oznámeních nebo pro jiný aktuálně potřebný účel města a doplnil tak systém zveřejňování informací a zpráv prováděný jiným způsobem – vývěsky, úřední deska, internet, zpravodaj města.

Hlášení městského rozhlasu probíhá centrálně do všech místních částí města Rousínova – Rousínov, Rousínovec, Čechyně, Slavíkovice, Královopolské Vážany, Kroužek, Vítovice. 

Městský rozhlas mohou využívat i jiné subjekty a instituce, které chtějí informovat občany města Rousínova o mimořádných událostech nebo o svých zájmech a potřebách.

Pravidelným hlášením se rozumí hlášení v pracovních dnech pondělí, středa, pátek vždy v 17.45 hodin. Připadne-li některý z těchto dnů na den pracovního volna, není povinností provozovatele městského rozhlasu zajistit náhradní hlášení v jiný den.

Rozhlasovou relací se pro účely této směrnice rozumí ucelený blok jednotlivých zpráv a informací, který se v jedné rozhlasové relaci jedenkrát opakuje.

Text hlášení nesmí být v rozporu s platnými právními předpisy, nesmí obsahovat jakékoliv vulgarismy, či přesvědčování a podněcování rasové a národnostní nesnášenlivosti nebo podporu alkoholismu a toxikománie.

Žádost o vyhlášení se podává zásadně písemně a musí obsahovat stručný text, požadovaný počet relací, termín prvního hlášení a adresu a kontakt na žadatele. Žádost musí být předána nejpozději do 12 hodin dne stanoveného k pravidelnému hlášení, počet hlášení je omezen na čtyři hlášení vztahující se k jedné akci či události.

Komerční hlášení je hlášení provedené za účelem zisku žadatele, nebo které může žadateli zisk přinést. Jedná se o nabídku prodeje různých výrobků a služeb, reklamu a inzerci, upoutávku na prodejní akci, kulturní či jinou akci, pořádanou právnickou nebo fyzickou osobou za účelem zisku, nebo jejímž uskutečněním může být dosaženo zisku. Reklama a inzerce nesmí obsahovat seznam prodávaného zboží, ale jen obecně stanovený sortiment, bez uvedení ceny. Komerční hlášení jsou zpoplatněna částkou 100,- Kč za jedno hlášení. Částkou 60,- Kč jsou zpoplatněna běžná oznámení, zprávy a informace ostatních subjektů nekomerčního charakteru a blahopřání k významným životním jubileím.  Bezplatně jsou zveřejňovány informace o činnosti Městského úřadu v Rousínově, města Rousínova a jeho orgánů, výborů a komisí, příspěvkových organizací, organizačních složek zřízených městem Rousínovem, o kulturních, sportovních, společenských a jiných akcích pořádaných městem Rousínovem a jím zřízených příspěvkových organizací, organizací, jejichž činnost je dotována z rozpočtu města Rousínova, pokud nemají vyloženě komerční charakter, klubů a spolků organizovaných ve městě, pokud nemají vyloženě komerční charakter, o úředních sděleních Krajského úřadu Jihomoravského kraje, jednotlivých složek Integrovaného záchranného systému aj., pokud o vyhlášení požádají, jednotlivých ministerstev ČR, zdravotnických zařízení, týkající se změny provozní doby a nepřítomnosti a o plánovaných výlukách a neočekávaných haváriích v dodávkách vody a tepla.

Požadavek na hlášení v jinou než uvedenou dobu je považován za požadavek o mimořádné hlášení. Jedná se např. o zastavení dodávek elektrické energie, tepla, vody, nalezení živého zvířete, oprava městského rozhlasu, komerční hlášení apod. V těchto případech se poplatky za vyhlášení vynásobí koeficientem 2.

Hlášení, která mají politický charakter a hlášení politických stran v době mimo oficiální předvolební kampaň mohou být zařazeny do rozhlasových relací pouze se souhlasem rady města, proto musí žadatel podat svou žádost o vyhlášení příspěvku dostatečně včas (cca 21 dnů před termínem prvního hlášení).

Relace budou zveřejněné na webových stránkách města www.rousinov.cz, vždy poslední tři hlášení.  

Kdy nalezeno:

27.3.2017
1.5.2017
25.5.2017
23.6.2017

Nález:

pánské jízdní kolo
mobilní telefon
klíče od os. automobilu Peugeot
klíče od os. automobilu Kia

K vyzvezvednutí:

Městská policie
Kancelář č. 20 v 1.patře
Podatelna
Kancelář č. 20 v 1.patře